To encrypt and sign via the Clipboard

クリップボードを使って暗号化署名をする


 1 Use the editor supplied with your application or any word-processing program to create the file.

 1. アプリケーションあるいはワープロソフトのエディタを使って、ファイルを作成してください。

 2 When you are ready to send the message or file, select the area of text you want to encrypt, or choose Select All from the Edit menu.

 2. メッセージあるいはファイルを送る用意ができたら、暗号化したいテキストの部分を選ぶか、Editメニューで Select Allを選んでください。

 3 Choose Copy from the Edit menu to copy the contents of your message or file to the clipboard.

 3. Editメニューの Copyを選んで、メッセージあるいはファイルの内容を clipboardにコピーしてください。

 4 Click the lock and key icon in the System tray and choose Encrypt Clipboard, Sign Clipboard, or Encrypt And Sign Clipboard.

 4. System trayの lock and keyアイコンをクリックして、Encrypt Clipboard, Sign Clipboard, あるいは Encrypt And Sign Clipboardを選んでください。

 5 Drag the public keys for those who are to receive a copy of the encrypted e-mail message into the Recipients list box.

 5. 暗号化された e-mailメッセージを受け取る人の公開鍵をドラッグして、Recipients list boxにドロップしてください。

 6 The Validity button indicates the minimum level of confidence that the public keys in the Recipient list are valid. This validity is based on the signatures associated with the key.

 6. Validityボタンは、Recipient listの公開鍵が有効であるという信頼性の最低限のレベルを表示します。この validityは鍵につけられた署名に基づいています。

 7 Click OK.

 7. OKをクリックしてください。

If you have chosen to sign the message, the PGP Signing Passphrase dialog box appears requesting your personal passphrase for your private key

 メッセージに署名をするを選んでいれば、PGP Signing Passphraseダイアログボックスが現れ、あなたの秘密鍵の個人の passphraseが求められます。

 8 Enter your passphrase and then click OK.

 8. passphraseを入力して OKをクリックしてください。

 9 Return to your e-mail application and choose the Paste command from the Edit menu. This copies the encrypted message back into your e-mail application.

 9. e-mailアプリケーションに戻って、Editメニューから Pasteコマンドを選んでください。

 10 Send your e-mail, or store the encrypted file on your hard disk or file server.

 10. e-mailを送るか、ハードディスクあるいはファイルサーバに暗号化したファイルを保存してください。