Contacting Technical Support

 テクニカルサポートの受付


 Business hours are from 8 AM to 5 PM (PST), excluding National holidays. Address changes can be mailed or e-mailed to Customer Service using the following information.
  E-mail:  pgpsupport@PGP.com
  Web:   http://www.pgp.com/service/service.cgi
  Mail:   PGP Inc, 2121 South El Camino Real, San Mateo, CA 94403
 If you are the end user of a PGP product that you did not purchase directly from PGP and you need technical assistance, please contact the provider of the software or hardware that included PGP software. If you are part of an enterprise network, please contact your network administrator or Information Services tech support group.

 営業時間は 8 AMから 5 PM (PST)までです。祝日は含まれません。アドレスの変更は次のところの Customer Serviceに郵便あるいは e-mailで連絡ください。
  E-mail:  pgpsupport@PGP.com
  Web:    http://www.pgp.com/service/service.cgi
  Mail:   PGP Inc, 2121 South El Camino Real, San Mateo, CA 94403
 もし、あなたが PGPから直接製品を購入しなかった、PGP製品のエンドユーザであり、技術的なサポートが必要というのなら、PGPのソフトウェアーの入っているソフトあるいはハードの提供元に連絡してください。企業内のネットワークに属しているのなら、ネットワーク管理者あるいは Information Services tech support groupに連絡してください。

 Technical Support Preparation

 テクニカルサポートを受けるために

 To ensure quick resolution, please have the following information ready before calling Support.
 n PGP product and version
 n Computer type and CPU type
 n Network operating system and version
 n Content of status or error message displayed on screen
 n E-mail application and version

 早い解決のために、サポートに電話する前に、次の情報を用意してください。
   PGPの製品名とバージョン
   コンピュータの型と CPUの型
   ネットワークオペレーションシステムとバージョン
   状況の内容あるいは画面に表示されたエラーメッセージ
   E-mailのアプリケーションとそのバージョン